Conversie Optimalisatie Specialist

conversie optimalisatie specialistConversie optimalisatie specialist nodig? Conversie waar het bij een website (bijna) alleen maar om gaat. Een conversie is jargon taal voor een lead of sale via een websitebezoeker.

Veel bedrijven en webmasters leggen de focus alleen maar op het aantal bezoekers dat hun website per maand heeft en hoe ze dit kunnen verhogen. Slimme webmasters en bedrijven kijken ook naar het conversie percentage van de website.

De online conversie is bij een webshop uiteraard heel belangrijk, maar kan ook het verschil maken tussen wel of geen succes met je bedrijf. Wanneer je bijvoorbeeld van 1% conversie 2% kunt maken, haal je 2x zoveel omzet uit hetzelfde aantal bezoekers op je website.

Door goed te kijken naar wat je bezoekers doen op je website, kun je analyseren waar de verbeteringen in conversie optimalisatie zitten. De conversie graad van een website is van veel factoren afhankelijk. Voorbeelden van factoren zijn:

  • Structuur van de website.
  • Webpagina indeling.
  • Kleur gebruik van de website.
  • Vertrouwen dat de website uitstraald.
  • Afleiding op een website